Revoluce v cenách mobilních tarifů? Sotva!

 

Nové tarify mobilních operátorů nejsou skutečnou cenovou revolucí. A jejich „převratné“ nabídky skrývají pěkné háčky.

 

 

Drahé mobilní služby jsou pod palbou kritiků už pěknou řádku let, nic ale nenasvědčovalo tomu, že by se „velká trojka“ operátorů hodlala pustit do cenové války. Co tedy vedlo Telefóniku ke spuštění laviny, která smetla vysoké ceny tarifů s neomezeným voláním? Odborníci se shodují na tom, že už zkrátka nešlo ustát tlak veřejnosti, která si přála levnější volání. Nečinné vyčkávání na příchod dalšího operátora, který by mohl odlákat nespokojené klienty (a že jich rozhodně není málo), by se navíc mohlo pořádně vymstít. Někdo tedy musel- být první. A nakonec to tedy byla Telefónica kdo se odhodlal ke kroku, kterým ostatním operátorům zamotal hlavu. Připravila si totiž hned několik nových tarifů včetně akčních slev pro studenty a seniory, kdežto konkurence narychlo lepila nové tarify z těch stávajících. Zdá se však, že nakonec s odřenýma ušima pozice ubránili: „Určitě se jim podařilo odliv klientů omezit, ale nezabránili mu úplně. Zákaznici nyní mají k dispozici tři velmi podobné nabídky a je už na jejich individuálních potřebách, jakého poskytovatele si vyberou. Teď již nejde tolik o cenu, ale o kvalitu služeb,“ říká Roman Nováček ze serveru Tarifomat.

POJISTIT SI KLIENTY. KONKURENCE JE NA CESTĚ

Levnější tarify s neomezeným voláním jsou sice jistě pozitivní novinkou, v chutné návnadě se ale skrývají háčky, kterých si zákazníci nemusí v první chvíli všimnout. Především je tu nutnost upsat se operátorovi na dva roky. Kdo chce nový tarif na dobu neurčitou, zaplatí k avizované ceně ještě minimálně sto padesát korun navíc. U T-Mobile není dokonce v případě neomezeného tarifu smlouva na dobu neurčitou vůbec možná. Dvouletý závazek je tedy tím, oč v tuto chvíli operátorům především jde.

Můžeme totiž očekávat, že Český telekomunikační úřad přece jen složí reparát za aukce kmitočtů, navíc se hlásí virtuální operátoři – na léto prý se na příklad chystá vstup virtuálního operátora pod křídly obchodního řetězce Tesco. Klienti pojištění na dva roky tedy můžou mít pro stávající operátory cenu zlata.

Záleží tedy na zákaznících, kteří si musí rozmyslet, jestli se jim vyplatí několik měsíců počkat na další vývoj trhu i přesto, že si prozatím trochu připlatí, nebo zda je pro ně jistota neomezeného volání za cenu kolem sedmi stovek tak atraktivní, že po ní sáhnou i s dvouletým závazkem.

DATOVÉ LIMITY

Jiný háček, který skrývají nové tarify s neomezeným voláním, je objem dat, který můžou klienti využívat na svém mobilním internetu v komfortní rychlosti. Ještě nedávno řadu klientů tento parametr nezajímal, jenže dnes je situace jiná: čím dál víc lidí používá častěji telefon jako mobilní bránu k webu než jako telefon, surfujeme, běžně si prohlížíme obrázky a videoklipy, stahujeme hudbu, ukládáme pracovní data na on-line úložiště. Nové tarify Telefóniky a T-Mobile k neomezenému volání a posílání SMS přidávají datový balíček o velikosti jednoho GB měsíčně. Vodafone dokonce nabízí jen 600 MB. Po jeho vyčerpání přechází web v mobilu do šnečího tempa. Řekněme, že tenhle limit může být dostačující dneska, jenže vývoj jde kupředu rychle a napřesrok už může být klientovi gigabyte pěkně těsný. Smlouva je ale na roky dva.

Ondřej Tůma, redaktor webu penize.cz

 

 

 

 


Získejte více informací

Výše zadané osobní údaje využijeme za účelem Vašeho kontaktování a poskytnutí rady, a to ve lhůtě 3 měsíců od odeslání osobních údajů. Více informací o zpracování osobních údajů našich klientů (včetně potenciálních) naleznete zde.

Sdílet stránku

Máte vypnutý javascript. Pro správné fungování stránek je třeba jej povolit.