Denik.cz: Chystáte se podnikat ve finančnictví? Vsaďte na franšízu

Postavit se na vlastní nohy? Ano, ale jak na to? Pomocnou rukou v náročných začátcích může pro podnikatele znamenat koncept franšízingu. Svůj byznys nestavíte na zelené louce, ale máte za zády silnou značku.

Koncept franšízingu je u nás stále oblíbenější a rozšiřuje se. Využití franšíz pro vlastní podnikání je běžným modelem zejména v gastro nebo maloobchodním segmentu. Prosazuje se ale i v jiných oborech, nově například ve finančnictví. V roce 2013 rozjela finančně poradenská společnost Partners unikátní koncept takzvaných Partners marketů.

Partners market: všechny banky pod jednou střechou

Využila volné místo na trhu a hlavně v menších městech nebo v sídelních oblastech velkých měst začala budovat franšízové pobočky. „Lidé zde bývají odkázáni na dvě nebo tři bankovní pobočky, kde je jim nabízen produkt jedné společnosti, bez ohledu na to zda produkt odpovídá tomu, co potřebují. Partners market je ojedinělou kombinací bankovních služeb a poradenské činnosti pod jednou střechou, kde může nabídnout klientovi nejlepší a současně i nejlevnější řešení při výběru z více než padesáti finančních institucí a stovky finančních produktů," vysvětluje smysl Richard Kouba, ředitel projektu Partners market. Každý člověk tak může na jednom místě získat dokonalý přehled o všech svých finančních produktech a smlouvách od různých finančních institucí.

S franšízou máte krytá záda

Proč se vyplatí franšíza spíše než projekt na zelené louce? „Rozvoj poboček umožní franšízantům rychlý růst bez potřeby velkého počátečního kapitálu. Mají příležitost vybudovat si vlastní byznys, který jim zajistí finanční i časovou nezávislost. Úspěšná franšíza dlouhodobě generuje nemalé cash flow, chodí do ní stovky klientů a lze ji převést na děti, nebo dobře prodat.," vypočítává výhody franšízingu Kouba z Partners.

Na startu nejste sami

Franšízant získává hned na začátku pobočku na klíč v atraktivním designu, zajímavý provizní systém, obchodní know-how, široké portfolio produktů, silnou značku úspěšné společnosti, kvalitní a prověřený systém vzdělávání, zázemí centrály, nevyspělejší IT na trhu a speciální benefity. Pokud tápe, má se kam obrátit o radu nebo pomoc. Nemusí budovat vše od nuly. To platí nejen pro navazování obchodních kontaktů, ale i pro zdánlivé maličkosti jako je tvorba firemní značky, firemního designu nebo propagačních materiálů. Navíc v atraktivním oboru financí.

Má možnost poskytovat bankovní služby jako klasická banka, tvořit klientský kmen, získat nezávislost a uznání v daném regionu. „Výhodou jsou také benefity – například automobil na operativní leasing za zvýhodněných podmínek, Partners akciový program , motivační zájezdy do zahraničí, rodinné akce nebo výlety," jmenuje důvody pro Richard Kouba z Partners. V současnosti je u nás otevřených 60 Partners marketů, v horizontu tří let by jich mělo vzniknout až 200. Šance na vlastní byznys je tedy tu, stačí zdvihnout rukavici.

Zdroj: http://www.denik.cz/ekonomika/chystate-se-podnikat-ve-financnictvi-vsadte-na-fransizu-20151217.html