E15.cz: Vladislava Cisarzová: Lidé nejčastěji opomíjejí kontrolu technického stavu nemovitosti

Poradenská společnost Partners nabídne oproti dřívějšímu „standardu“ nově k hypotečním službám také extra pomoc při vyjednávání o ceně hypotéky, právní servis či kontrolu procesu převodu nemovitosti.  „Když si klient vybere nemovitost, zpravidla nevěnuje pozornost dalším problémům. Mnohdy je to dáno nevědomostí, někdy ale realitní kanceláře tlačí na rychlé sepsání rezervační smlouvy a uhrazení rezervačního poplatku,“ tvrdí obchodní ředitelka Vladislava Cisarzová.

Jaké máte zkušenosti se zajišťováním hypotečních úvěrů?

Jako finančněpodenská společnost jsme v rámci financování bydlení s klienty řešili klasické hypotéční úvěry, refinancování či úvěry ze stavebního spoření. Jen pro představu: podíl Partners na celém českém trhu v rámci hypoték se dlouhodobě pohybuje okolo 10 procent, loni jsme sjednali úvěry na bydlení ve výši cca 16 miliard. Z toho refinancovaných bylo zhruba 30 procent.

Co vše nového plánujete klientům zajišťovat?

Nová služba, Partners Domov je nadstavbou našeho standardního servisu. Exkluzivně spolupracujeme se společností Home institute, a to od momentu, kdy klient pojme záměr hledat nemovitost. Na základě požadavků pak začneme hledat, případně vyjednávat o ceně.  Souběžně s vyjednáváním navštíví vybranou nemovitost náš technický inspektor a provede hloubkovou kontrolu. Právní servis zase prověří majetkoprávní stav nemovitosti.

Proč službu zavádíte?

Z praxe jsme zjistili, že klienti si sice vyberou nemovitost, která se jim líbí, vyhovuje jim lokalitou a cenou, ale už nevěnují pozornost dalším skutečnostem. Mnohdy je to dáno nevědomostí, ale jsou třeba i případy, kdy realitní kanceláře či prodávající tlačí na rychlé sepsání rezervační smlouvy a uhrazení rezervačního poplatku, který je u dražších nemovitostí v řádu statisíců. Technický audit, ale i majetkoprávní vztahy jsou nejčastěji opomíjené, protože vyžadují delší čas na prověření. A ten klienti mnohdy z důvodu tlaku na rychlé uzavření obchodu nemají.

Ptají se klienti po takovýchto službách? Co nejčastěji lidé chtějí?

Službu jsme spustili od května a to v Praze a v Brně, protože statisticky odtud je nejvíce úvěrů na bydlení. V současné době jsme ji využili ve zhruba 40 případech, z nich část už je úspěšně uzavřená. Koncept této služby je v zahraničí celkem běžný, u nás je to ale novinka. Zajímavá je tato služba také pro investory do nemovitosti. Přidanou hodnotou pro ně jsou právě služby spojené se správou bytu, hledáním nájemníků, účetní a daňový servis, včetně účasti na schůzích vlastníků či nepopulárním vymáháním nájemného.

Chystáte i nějaké netradiční služby na vyžádání typu „zajistit stěhováky“ apod.?

Ve spolupráci s Home institute zajišťujeme péči a servis spojený s nemovitostí a po celou dobu vlastnictví dané nemovitosti. Můžeme nabídnout služby architektů a designerů (zdarma pro klienta) – přípravu návrhů interiérů, zpracování projektů, výběr a asistence při koupi vybavení za velkoobchodní ceny určené designerům, pomoc při rekonstrukcích, opravy, malování, stěhování a takzvané concierge služby. Ty jsou již hrazené samostatně, většinou hodinovou sazbou, a patří do nich například hlídání dětí, hodinový manžel, pravidelný úklid, venčení domácích mazlíčků…

Originál článku: http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/vladislava-cisarzova-lide-nejcasteji-opomijeji-kontrolu-technickeho-stavu-nemovitosti-1095804

 


Máte vypnutý javascript. Pro správné fungování stránek je třeba jej povolit.