Metro: Investice. Čechům nevoní

Každý druhý Čech vnímá investice vlastních peněz negativně, má z nich obavy nebo jim nedůvěřuje. Postoj českých žen je více záporný než mužů. Ukázaly to výsledky průzkumu společnosti Partners mezi tisícovkou respondentů. S přibývajícím věkem se nedůvěra Čechů k tomuto finančnímu nástroji zvyšuje. Z lidí mezi 55 a 60 lety jej oceňuje jako šanci jenom každý třetí.
Výsledky poukázaly hlavně na to, že Češi investicím příliš nerozumějí. Na základní otázky, jež testovaly jejich investiční znalosti, odpověděla zcela správně jen čtyři procenta respondentů.
Velká část lidí například neznala odpověď na dotaz, co to je takzvaná diverzifikace portfolia (rozložení investic podle jejich rizikovosti a výnosnosti). Problémy naopak většině respondentů nedělala otázka zaměřující se na to, kdy se vyplatí investovat do podílových fondů.

Regionální mutace| Metro - Praha


Máte vypnutý javascript. Pro správné fungování stránek je třeba jej povolit.