Finanční barometr: Politici by se podle lidí měli zaměřit především na boj s korupcí

 

Češi by si přáli, aby politici zaměřili svou pozornost jiným směrem než doposud. Podle výzkumu agentury Ipsos Tambor pro společnost Partners, při volbě priorit, kterými by se měl stát zabývat, staví veřejnost na první místo aktivity na potírání korupce (nejvyšší priorita pro 63 % respondentů) a transparentnost státních zakázek (52 %), a dále vyšší zdanění loterií a hazardu (35 %). Naopak nejméně vítané jsou další zásahy do stavebního spoření a sjednocení sazby DPH.

 

„Lidé jsou velmi citliví na jakákoliv opatření, která mají přímý dopad na jejich finance. Z toho důvodu jsou pro ně nejméně vítané kroky vedoucí k dalšímu zvyšování sazeb DPH. Nelibě nesou též zhoršování podmínek u stavebního spoření – tradičního finančního produktu, který mnoho lidí naučil spořit. Díky změnám ve státní podpoře není již pro lidi tak atraktivní,“ komentuje výsledky průzkumu Aleš Tůma, analytik společnosti Partners, a dodává: „Kromě finančních změn občanům logicky také vadí korupce, o které slyší všude kolem sebe, a nevidí konkrétní kroky, které by ji efektivně potíraly.“

 

Dle výzkumu jen 11 % respondentů považuje dosavadní rozhodnutí a plány vládnoucích politiků za koncepční a z dlouhodobého hlediska prospívající občanům a státu. Největší kritiku od veřejnosti sklízí politici za zdražení dálničních známek (známku 4 a 5 při klasifikaci jako ve škole by jim za toto opatření dalo 78 % respondentů), dále za zásahy do stavebního spoření, kdy by za snížení státní podpory dostali politici čtyřku a pětku od 72 % respondentů.   Na třetím místě bylo plánované sjednocení sazby DPH, které vnímá velmi negativně 63 % oslovených.

 

Průzkum na druhé straně poukazuje na to, že z hodnocených přijatých či plánovaných opatření politiků lidé nejlépe hodnotí zachování stravenek. Druhé nejlepší hodnocení politici získali za kroky, které uskutečnili či plánují uskutečnit pro vyšší zdanění loterií, hazardu a způsob, jakým mají být tyto prostředky využívány.

 

Hodnocení dílčích politických opatření

 

Informace o výzkumu

Výzkum byl realizován společností Ipsos Tambor v prosinci 2011 na reprezentativním vzorku populace ve věku 18-65 let (dle regionu, velikosti místa bydliště, pohlaví, věku a vzdělání). Velikost základního souboru byla 1014 respondentů. Výzkum byl realizován metodou on-line dotazování.

 

Pro více informací kontaktujte:

Viola Baštýřová, Native PR, viola.bastyrova@nativepr.cz, tel.: 776 21 05 99

 

Partners se v roce 2009 stali největší finančně-poradenskou firmou v České republice a v roce 2010 překročil provizní obrat společnosti jednu miliardu korun. Do skupiny Partners patří i projekty Partners bankovní služby, Partners Akademie, Partners Média a Partners investiční společnost. Zásluhu na úspěchu poradenství Partners má především objektivita, nabídka exkluzivních produktů a pečlivá příprava a vzdělání finančních poradců Partners. Odborníci a analytici Partners v čele s Pavlem Kohoutem a Dušanem Šídlem publikují v předních českých médiích i na finančním webu Finmag.cz a portálu Peníze.cz. Od roku 2008 do konce roku 2010 se vybraní poradci účastnili pořadu České televize Krotitelé dluhů. V roce 2011 Partners vyhlásili 8. září Dnem finanční gramotnosti a spustili projekt pod stejným názvem ve spolupráci s organizací UNESCO. Partners zkrátka znamená: „Finanční poradenství jinak.“

 

„Lidé jsou velmi citliví na jakákoliv opatření, která mají přímý dopad na jejich finance. Z toho důvodu jsou pro ně nejméně vítané kroky vedoucí k dalšímu zvyšování sazeb DPH. Nelibě nesou též zhoršování podmínek u stavebního spoření – tradičního finančního produktu, který mnoho lidí naučil spořit. Díky změnám ve státní podpoře není již pro lidi tak atraktivní,“ komentuje výsledky průzkumu Aleš Tůma, analytik společnosti Partners, a dodává: „Kromě finančních změn občanům logicky také vadí korupce, o které slyší všude kolem sebe, a nevidí konkrétní kroky, které by ji efektivně potíraly.“

Dle výzkumu jen 11 % respondentů považuje dosavadní rozhodnutí a plány vládnoucích politiků za koncepční a z dlouhodobého hlediska prospívající občanům a státu. Největší kritiku od veřejnosti sklízí politici za zdražení dálničních známek (známku 4 a 5 při klasifikaci jako ve škole by jim za toto opatření dalo 78 % respondentů), dále za zásahy do stavebního spoření, kdy by za snížení státní podpory dostali politici čtyřku a pětku od 72 % respondentů.   Na třetím místě bylo plánované sjednocení sazby DPH, které vnímá velmi negativně 63 % oslovených.

Průzkum na druhé straně poukazuje na to, že z hodnocených přijatých či plánovaných opatření politiků lidé nejlépe hodnotí zachování stravenek. Druhé nejlepší hodnocení politici získali za kroky, které uskutečnili či plánují uskutečnit pro vyšší zdanění loterií, hazardu a způsob, jakým mají být tyto prostředky využívány.

 

Informace o výzkumu

Výzkum byl realizován společností Ipsos Tambor v prosinci 2011 na reprezentativním vzorku populace ve věku 18-65 let (dle regionu, velikosti místa bydliště, pohlaví, věku a vzdělání). Velikost základního souboru byla 1014 respondentů. Výzkum byl realizován metodou on-line dotazování.

Pro více informací kontaktujte:

Viola Baštýřová, Native PR, viola.bastyrova@nativepr.cz, tel.: 776 21 05 99

Partners se v roce 2009 stali největší finančně-poradenskou firmou v České republice a v roce 2010 překročil provizní obrat společnosti jednu miliardu korun. Do skupiny Partners patří i projekty Partners bankovní služby, Partners Akademie, Partners Média a Partners investiční společnost. Zásluhu na úspěchu poradenství Partners má především objektivita, nabídka exkluzivních produktů a pečlivá příprava a vzdělání finančních poradců Partners. Odborníci a analytici Partners v čele s Pavlem Kohoutem a Dušanem Šídlem publikují v předních českých médiích i na finančním webu Finmag.cz a portálu Peníze.cz. Od roku 2008 do konce roku 2010 se vybraní poradci účastnili pořadu České televize Krotitelé dluhů. V roce 2011 Partners vyhlásili 8. září Dnem finanční gramotnosti a spustili projekt pod stejným názvem ve spolupráci s organizací UNESCO. Partners zkrátka znamená: „Finanční poradenství jinak.“