JDU DO TOHO! Co ty?

Jdu do toho! Tak zní název projektu, který je reakcí na chybějící edukativní kampaň současné české vlády a státních orgánů v souvislosti s důchodovou reformou. „Cílem této iniciativy je ukázat lidem jednoduchý přehled výhod vstupu do druhého pilíře jako kontrast a protiváhu k zastrašující a negativní kampani ze strany opozice, médií a některých soukromých finančních institucí,“ říká Lada Kičmerová, ředitelka marketingu a PR Partners. Středobodem stránek jdu-do-toho.cz jsou vlastní argumenty lidí ve prospěch účasti v důchodovém spoření.

Znalost parametrů penzijní reformy je na velmi nízké úrovni. Češi mají stále mlhavé představy nejen o druhém pilíři, ale i o tom, kolik například odvádí ze svého platu do pilíře prvního. Z on-line výzkumu prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos pro společnost Partners vyplynulo, že 48 % dotazovaných netuší, kolik odvádí státu na sociálním pojištění.

„Když někdo neví, kolik platí na sociálním pojištění, asi těžko může chápat smysl a fungování druhého pilíře a celého penzijního systému. Přičtěte k tomu neschopnost politiků a médií reformu vysvětlit a odměnu za distribuci produktů důchodového spoření a fiasko pro penzijní reformu vám z toho logicky vyplyne. I proto jsme se rozhodli ukázat tuto problematiku z trochu jiného světla. Propojením srozumitelných argumentů pro vstup do důchodového spoření v kombinaci s výběrem článků o důchodové reformě z webu peníze.cz získají čtenáři ucelený přehled o tom, jak mohou využít reformu ve svůj prospěch,“ dodává Kičmerová. Hlavním obsahem webové stránky jsou vyjádření osobností i čtenářů ohledně vstupu do druhého pilíře. Ty ukazují, že názory na důchodové spoření nejsou pouze ty negativní, jak by se mohlo z médií zdát, ale že jsou i lidé, kteří celou věc vidí jinak.

Vybraná vyjádření z http://jdu-do-toho.cz/

Pavel Kohout, ekonom a ekonomický publicista: „Vstoupím do druhého pilíře, protože je výhodnější posílat si tři procenta z hrubé mzdy na vlastní účet, než se s nimi každý měsíc loučit nadobro. Chcete, aby váš život připomínal žebráckou operu, až půjdete do penze? Nebo bude lepší mít něco na účtu? Je to váš život, váš příběh, váš scénář.“

Jakub Strnad, CEO a předseda představenstva Allianz: „Do druhého pilíře jsem už vstoupil, protože se považuji za zodpovědného člověka. Chci se na penzi zaopatřit a druhý pilíř je spoření s největším výnosem, jediné svého druhu, protože ke každým dvěma korunám, které do něho vložíte, získáte tři od státu. Takový úrok nikde jinde nedostanete a takovou nabídku nelze odmítnout."

Petr Fejtek, ekonomický novinář: „Přijde mi zvláštní, že se nikde neobjevila jednoduchá reklama 500 + 750. Kde dneska ke každé pětistovce ze svého dostanete 750 kaček? Nikde! Všichni se ohánějí dvěma a třemi procenty, jenže tomu nikdo nerozumí! Přitom argument, proč do druhého pilíře vstoupit, byl a je naprosto jasný. Bezprecedentní zhodnocení a minimální poplatky!"

Rostislav Rumpla: „Čím více budu v důchodu nezávislý na státním důchodu, tím lépe. II. pilíř je vhodný doplněk finanční přípravy na stáří."

Dominik Dřímal: „Ne že bych nevěřil státu, ale všichni víme, že je špatný hospodář... a špatnému hospodáři své peníze nesvěřuji."

Filemon: „Jdu do toho a to i přesto, že vím, že samotný druhý pilíř zabezpečení na penzi moc neřeší a že je potřeba se zajišťovat i jinak (další investice, nemovitosti, vlastní podnikání, zdraví, vzdělávání, rodina...). Pro mě je to hlavně volba zodpovědnosti, realismu a osobní iniciativy a svobody a protest proti socialistické demagogii současné opozice."

Vizuál webových stránek Jdu do toho

Pro více informací kontaktujte:

Viola Baštýřová, Partners, viola.bastyrova@partners.cz, tel.: 776 21 05 99

 Partners se v roce 2009 stali největší finančněporadenskou firmou v České republice a v roce 2012 překročil provizní obrat společnosti 1,45 miliard korun. Do skupiny Partners patří i projekty Partners bankovní služby, Partners Akademie, Partners Media a Partners investiční společnost. Zásluhu na úspěchu poradenství Partners má především objektivita, nabídka exkluzivních produktů a pečlivá příprava a vzdělání finančních poradců Partners. Odborníci a analytici Partners v čele s Pavlem Kohoutem, Alešem Tůmou a Davidem Kučerou publikují v předních českých médiích i na finančním webu Finmag a portálu Peníze.cz. Od roku 2008 do konce roku 2010 se vybraní poradci účastnili pořadu České televize Krotitelé dluhů. V roce 2011 Partners vyhlásili 8. září Dnem finanční gramotnosti a spustili projekt pod stejným názvem ve spolupráci s organizací UNESCO. V roce 2012 expandovali na polský trh, rozšířili distribuční síť o franšízy Partners market a jako první finančněporadenská společnost zavedli investiční poradenství. V roce 2013 se stali nositeli prestižního titulu Ruban d’Honneur v soutěži European Business Awards. Partners zkrátka znamená: „Finanční poradenství jinak“.