Soud zrušil pokutu RRTV uloženou společnosti Partners za spot s klauny

Městský soud v Praze zrušil rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o uložení pokuty 200 tisíc korun společnosti Partners Financial Services, a. s., za spot s klauny a lvem řvoucím hlady. Rada argumentovala tím, že reklamní spot je v rozporu s dobrými mravy, neboť nepřípustně využívá motiv strachu, když hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nebude využito nabízené služby finančního poradenství.

Městský soud rozhodl, že reklama nevyvolávala v divácích pocit strachu z budoucnosti, spočívající v nízkých důchodech. Jako důvod uvedl, že se jedná o problematiku, která je v současné době v České republice dostatečně veřejně známá, opakovaně se řeší ve sdělovacích prostředcích a nemůže proto vyvolávat například pocit úleku či překvapení. „…Soud neshledal v odvysílaném reklamním spotu prvky agresivity, které by odůvodňovaly závěr o rozporu reklamy s dobrými mravy, hledisko vyvolání strachu podle názoru soudu v reklamě absentuje. Odlehčující, klidný a bez emoční dialog obou klaunů je podle názoru soudu upozorněním společnosti na problematiku výše důchodů. … Naopak se soud ztotožnil s názorem prezentovaným v podané žalobě, že se jedná o nadsázku s humorným prvkem, kterým není jen přítomnost obou klaunů, ale ke zlehčení celkové atmosféry spotu nepochybně přispívá i část s klasickým klaunským výstupem v podobě vylitého obsahu hrnku. Tato část má zjevně za účel upoutat na obsah reklamy, čemuž nasvědčuje i závěrečná upoutávka na vlastní finanční poradenství žalobce,“ uvádí se v rozsudku.

„Rozhodnutí je pro nás jasným signálem toho, že zvítězil zdravý rozum nad byrokracií a úřednickou zlovůlí. Jsme rádi, že soud potvrdil náš názor, že reklamní spot není v rozporu s dobrými mravy a nevyvolává pocit strachu, z čehož nás RRTV vinila. Ve spotu jsme zvolili takové umělecké ztvárnění, které diváka nejenom pobaví, ale přiměje se i zamyslet nad tématem, které je v současnosti velice aktuální – dostatečného zajištění na stáří. Humor je Čechům vlastní a reklamy, které s ním pracují, si diváci dlouhodobě pamatují,“ komentuje rozhodnutí Vít Mikolášek, ředitel úseku právních služeb a compliance společnosti Partners a dodává, že celá oblast spoření na stáří je natolik zpolitizovaná, že odvádí občany od nutnosti tuto situaci řešit. Neustálé změny v této oblasti samozřejmě nejistotě jenom nahrávají.

Ilustrační fotogafie z natáčení spotů s klauny najdete ZDE.

Klauni spot

Pro více informací kontaktujte:

Viola Baštýřová, Partners, viola.bastyrova@partners.cz, tel.: 776 21 05 99

Partners se v roce 2009 stali největší finančněporadenskou firmou v České republice a v roce 2014 překročil obrat společnosti 1,2 miliardy korun. Do skupiny Partners patří projekty Partners bankovní služby, Partners domov a Partners market a dceřiné společnosti Partners Akademie, Partners Media a Partners investiční společnost. Zásluhu na úspěchu poradenství Partners má především objektivita, nabídka exkluzivních produktů a pečlivá příprava a vzdělání finančních poradců Partners. Odborníci a analytici Partners v čele s Pavlem Kohoutem, Alešem Tůmou, Josefem Uchytilem či Davidem Kučerou publikují v předních českých médiích i na finančním webu Finmag a portálu Peníze.cz. Od roku 2008 do konce roku 2010 se vybraní poradci účastnili pořadu České televize Krotitelé dluhů. V roce 2011 Partners vyhlásili 8. září Dnem finanční gramotnosti a spustili vzdělávcí projekt pod stejným názvem. V roce 2012 rozšířili distribuční síť o franšízy Partners market a jako první finančněporadenská společnost zavedli investiční poradenství. V roce 2013 se stali nositeli prestižního titulu Ruban d’Honneur v soutěži European Business Awards a v roce 2014 získali též ocenění Czech Superbrands. Partners zkrátka znamená: „Finanční poradenství jinak“.

 

 


Máte vypnutý javascript. Pro správné fungování stránek je třeba jej povolit.