V Partners se řve hlady – s nadsázkou a na protest

 

Zaměstnanci pražské a brněnské centrály Partners Financial Services dnes zahájili hladovku na protest proti rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o dvou set tisícové pokutě za nepřípustné využití motivu strachu v  reklamě s klauny a lvem Hektorem. „Doufám, že náš hladový řev uslyší členové Rady a donutí je přehodnotit jejich závěry o údajném strašení veřejnosti,“ dodává Lada Kičmerová, ředitelka marketingu a PR.

Rada o pokutě (dvakrát 200 tisíc korun) pro Partners Financial Services jako zadavatele a pro agenturu Kristián jako zpracovatele rozhodla na zasedání 19. listopadu 2013. Partners ani Kristián s tímto rozhodnutím nesouhlasí a podali 12. února 2014 společnou žalobu proti rozhodnutí RRTV. „Se zdůvodněním Rady, které vedlo k udělení pokuty, nesouhlasíme a využijeme všechny možnosti, jak se proti němu bránit,“ uvádí Lada Kičmerová: „Navíc se ukázalo, že dvanáct členů Rady má zcela jiný smysl pro humor a cit pro nadsázku než tři a půl tisíce poradců Partners. My se nadsázky a humoru vzdát nehodláme a jako jednu z forem protestu proti rozhodnutí volíme hladovku, která bude trvat do chvíle, než budeme doslova řvát hlady.“

Kromě protestní hladovky, o jejímž zahájení vzniklo krátké dokumentární video, se Partners také stali adoptivními rodiči lva indického ze Zoologické zahrady hl. m. Prahy. Lev, respektive lvice Aisha z pražské zoo, které se v Partners přezdívá Hektorka, tedy hlady řvát nebude.

61 procentům českých penzistů se již teď nedostává financí

V reklamě zaměřené na zajištění na stáří, která je předmětem sporu, se dva klauni, mladý a starý, baví o spoření na důchod. Metaforickým znázorněním budoucí špatné finanční situace v době penze je právě hladový řev lva Hektora. „Zvolili jsme takové umělecké ztvárnění, které diváka nejenom pobaví, ale přinutí se i zamyslet. Humor je Čechům vlastní a reklamy, které s ním pracují, si diváci dlouhodobě pamatují. Že potřeba zajistit se na stáří vlastními silami je čím dál akutnější, dokládá i nedávno zveřejněný průzkum společnosti Alternativa 50+. Ten ukázal, že už teď obrazně řečeno řve hlady 61 procent současných důchodců, neboť se jim nedostává peněz,“ vysvětluje marketingová ředitelka. Vzhledem k tomu, že v následujících letech bude stoupat počet penzistů a naopak počet ekonomicky aktivních klesat, nelze očekávat, že se státní penze budou zvyšovat.

„I s matematikou základní školy lze snadno poznat, že tato nepřímá úměrnost nemůže vést k blahobytu budoucích penzistů na státní náklady,“ komentuje výsledky Lada Kičmerová. „Pokud se tedy nebudeme aktivně starat o vlastní spoření na stáří, opravdu hrozí, že v důchodu budeme třít bídu s nouzí a řvát hlady jako lev Hektor v reklamě.“

Vyjádření Rady o TV spotu Partners

Rada však ve zmiňovaném spotu spatřuje hrozbu. „Spot nelze vnímat jako pouhou nadsázku, ale jako skutečně naprosto nepřípustné a nemístné strašení diváků, respektive spotřebitelů. Navíc se nedomníváme, že když dialog probíhá mezi dvěma klauny, že by tato skutečnost a priory dodávala jejich slovům nadsázku či vtip. Mimo to, že řvoucí tygr (pozn. zadavatele: jedná se o lva) dáván do konotace s hladovým, řvoucím důchodcem, lze považovat za přinejmenším velmi neetické, ne-li rovněž v rozporu s dobrými mravy.“ Velmi překvapivé je také její vnímání nadsázky a humoru a představa o tom, jak je vnímá běžný spotřebitel: „V této souvislosti je tedy nutno striktně rozlišovat mezi běžnou reklamní nadsázkou a vyhrožováním do jisté míry reálnou hrozbou. Je třeba mít na zřeteli rozdíl mezi pozicí průměrného spotřebitele, kterému je například prostřednictvím reklamy nabízen skvělý prací prášek, který vypere každou skvrnu, a pozicí spotřebitele, kterému je nabízen finanční produkt, jehož nevyužití může, ale také nemusí být příčinou jeho špatné finanční situace v důchodu. Zatímco nadsázka v reklamě na prací prášek zveličuje a nadsazuje, reklama propagující finanční služby Partners vyhrožuje a zastrašuje.“

Pojďte do toho s námi a podpořte nás s úsměvem a nadsázkou v našem boji proti rozhodnutí RRTV!

 

Pro více informací kontaktujte:

Viola Baštýřová, Partners, viola.bastyrova@partners.cz, tel.: 776 21 05 99

Partners se v roce 2009 stali největší finančněporadenskou firmou v České republice a v roce 2013 překročil obrat společnosti 1,3 miliardy korun. Do skupiny Partners patří i projekty Partners bankovní služby, Partners Akademie, Partners Media a Partners investiční společnost. Zásluhu na úspěchu poradenství Partners má především objektivita, nabídka exkluzivních produktů a pečlivá příprava a vzdělání finančních poradců Partners. Odborníci a analytici Partners v čele s Pavlem Kohoutem, Alešem Tůmou a Josefem Uchytilem či Davidem Kučerou publikují v předních českých médiích i na finančním webu Finmag a portálu Peníze.cz. Od roku 2008 do konce roku 2010 se vybraní poradci účastnili pořadu České televize Krotitelé dluhů. V roce 2011 Partners vyhlásili 8. září Dnem finanční gramotnosti a spustili projekt pod stejným názvem ve spolupráci s organizací UNESCO. V roce 2012 expandovali na polský trh, rozšířili distribuční síť o franšízy Partners market a jako první finančněporadenská společnost zavedli investiční poradenství. V roce 2013 se stali nositeli prestižního titulu Ruban d’Honneur v soutěži European Business Awards a v roce 2014 získali též ocenění Czech Superbrands.Partners zkrátka znamená: „Finanční poradenství jinak“.

 

 


Máte vypnutý javascript. Pro správné fungování stránek je třeba jej povolit.